برای تحقیق باید اینگونه متن های طولانی را خواند.

پس حوصله کنید و بخوانید:


حرف های سنی:


اولا میگم ما هیچ برادری نداریم چون شما به مادر ما توهین میکنین

دوما میگم کی میگه که اگه اولوالامر معصوم نباشه باید به وجود خدا شک کرد؟

سوما شما اگه میتونید معصوم بودن امام هاتونو از قرآن ثابت کنین

چهارمن من خودم صوفی متعصبی هم هستم اما میگم ما با وهابیا به قول شما هیچ فرقی نداریم

5 میگیم بیامبر فقط در رسالتش و رسوندن بیام وحی معصوم بوده وگرنه خدا خودش توو قرآن میفرمایدای بیامبر بگو من انسانی هستم مثل شما فقط به من وحی میشود.بعدشم ریشه انسان از نسی میاد و نسی به معنی فراموشکار هست بس ینی بیامبر هم میتونه فراموش کنه.


جواب های شیعه:


جواب اولا:
ما به ام المومنین توهین نكردیم.
ولی اسنادش از منابع خودتون هست كه عایشه اشتباهات زیادی داشته.
مثلا سوره تحریم كه در باره حفصه و عایشه نازل شده.
در تفاسیر اهل سنت موجوده.
یا تحریك مردم برای قتل عثمان كه این هم در منابع شما موجوده. اگه سند بخواهید، میدم. بشرط تحقیق. نه فقط نگاه كردن به اسناد. تحقیق كنید اسناد درست هستند یا نه.

جواب دوما:
اینطور میشه شك كرد كه خداوند كسانی رو اولوالأمر ما قرار داده كه معصوم و مصون از خطا و اشتباه نیستن. مثل خود ما.
پس ممكنه منحرف شن، و ما رو هم منحرف كنن.
آیا خداوند كسانی رو برای ما برمیگزینه كه ممكنه ما رو منحرف كنن؟؟؟
این چه خداییه؟

جواب سوما:
1- در سوره حشر آیه 7 داریم که:
«وما ءاتاکم الرّسول فخذوه و ما نهاکم عنه فانتهوا»
یعنی: هر چه از سوی پیامبرتان آمد، آن را بگیرید و قبول کنید. و از آنچه شما را باز داشت بازایستید»

یعنی اطاعت همه جانبه از پیامبر (ص) در قول و فعل و تقریر.

در جایی هم داریم:

«یا ایها الذین آمنوا اطیعوا الله واطیعوا الرسول واولی الامر منكم» (نساء/59)

یعنی: اى كسانى كه ایمان آورده‏اید خدا را اطاعت كنید و پیامبر و اولیاى امر خود را [نیز] اطاعت كنید.

این اولوالأمر چه کسانی هستند؟ مسلما باید هم ردیف پیامبر و معصوم از خطا و اشتباه باشند تا بتوانیم از آنها پیروی کنیم دیگر.

خب. معصومین و کسانی که مصون از هر گونه خطا هستند  چه کسانی هستند؟

«انما یرید الله لیذهب عنكم الرجس اهل البیت ویطهركم تطهیرا» (احزاب/33)

یعنی: خدا فقط مى‏خواهد آلودگى را از شما خاندان [پیامبر] بزداید و شما را پاك و پاكیزه گرداند

پاك شدن از هر گونهپلیدی و گناه یعنی چی؟ یعنی معصومیت

شیعه و سنی بر این نظر اجماع دارند که منظور از این آیه پیامبر و علی و فاطمه و حسن و حسین (ع) هستند

خب. حالا نتیجه میگیریم که باید از چه کسی پیروی کنیم؟

اما استدلالی دیگر

1وَإِذِ ابْتَلَى إِبْرَاهِیمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّی جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَمِن ذُرِّیَّتِی قَالَ لاَ یَنَالُ عَهْدِی الظَّالِمِین (بقره/124)

ترجمه: و هنگامی كه خداوند ابراهیم را با وسائل گوناگونی آزمود، و او بخوبی از عهده آزمایش بر آمد، خداوند به او فرمود: من تو را امام و رهبر مردم قرار دادم، ابراهیم عرض كرد: از دودمان من (نیز امامانی قرار بده) خداوند فرمود: پیمان من به ستمكاران نمی‏رسد (و تنها آن دسته از فرزندان تو كه پاك و معصوم باشند شایسته این مقامند).

خب. در این آیه خداوند حضرت ابراهیم را امام امت خود برگزید.
حضرت ابراهیم از خداوند خواستند كه این امامت در نسل او یعنی در فرزندان ایشان هم جریان داشته باشد.
و همه میدانیم كه علی (ع) و فرزندانش از نسل حضرت ابراهیم (ع) هستند.
و البته علی (ع) هیچگاه شرك نورزید و یكتاپرست بود مانند پیامبر (ص).

2- ام یحسدون الناس علی ما آتاهم الله من فضله فقد آتینا آل ابراهیم الكتاب والحكمه وآتیناهم ملكا عظیما (نساء/54)

ترجمه: بلكه به مردم براى آنچه خدا از فضل خویش به آنان عطا كرده رشك مى‏ورزند در حقیقت ما به خاندان ابراهیم كتاب و حكمت دادیم و به آنان ملكى بزرگ بخشیدیم.

در این آیه خداوند اشاره كرد كه بعضی ها حسد میورزند بر كسانی كه به آنها فضیلت دادیم. و سپس ابراهیم و آل ابراهیم و... نام میبرد كه به آنان فضایلی مثل كتاب و حكمت و ملك عظیم داده شد.
در اینكه علی (ع) افضل از ابوبكر و عمر و عثمان بود، شكی نیست.
از امام احمد بن حنبل نقل شده:

سمعت القاضی أبا الحسن علی بن الحسن الجراحی ، وأبا الحسین محمد بن المظفر الحافظ ، یقولان : سمعنا أبا حامد محمد بن هارون الحضرمی یقول : سمعت محمد بن منصور الطوسی یقول : سمعت أحمد بن حنبل یقول : ما جاء لأحد من أصحاب رسول الله - صلى الله علیه وآله وسلم - من الفضائل ما جاء لعلی بن أبی طالب - رضی الله عنه - .

ترجمه: فضایلی که برای علی بن ابیطالب آمده است. برای هیچ یک از صحابه دیگر رسول الله نیامده است.

(منابع حدیث: المستدرك - الحاكم النیسابوری - ج 3 - ص 107- طبعة مزیدة بفهرس الأحادیث الشریفة/نظم درر السمطین - الزرندی الحنفی - ص 80/تفسیر الثعلبی - الثعلبی - ج 4 - ص 81- دار إحیاء التراث العربی/تاریخ مدینة دمشق - ابن عساكر - ج 42 - ص 418- دارالفکر/الكامل فی التاریخ - ابن الأثیر - ج 3 - ص 399- دار صادر/المناقب - الموفق الخوارزمی - ص 11- مؤسسة النشر الإسلامی/مطالب السؤول فی مناقب آل الرسول (ع) - محمد بن طلحة الشافعی - ص 172- دار الأسوة)

و حدیث دیگری هم هست كه میگوید:

آنقدرى كه از پیامبر ـ صلى الله علیه و سلم ـ درباره فضائل علی(رضی الله عنه)با سندهاى صحیح آمده، درباره هیچ یك از صحابه نیامده.
(منابع حدیث: ینابیع المودة لذوی القربى - القندوزی - ج 1 - ص 9- دار الأسوة/فتح الباری فی شرح صحیح البخاری- ابن حجر عسقلانی- ج 7 - ص 57- دار المعرفة/تحفة الأحوذی - المباركفوری - ج 10 - ص 144- دار الكتب العلمیة)

3- ان الله اصطفی آدم و نوحا و آل ابراهیم وآل عمران علی العالمین(آل عمران/33)

ترجمه: به یقین خداوند آدم و نوح و خاندان ابراهیم و خاندان عمران را بر مردم جهان برترى داده است.

برگزیدگان آل ابراهیم چه كسانی هستند؟
آیا جز این است كه پیامبر (ص) و علی و فرزندانش هستند؟

حدیثی از امام علی (ع):
...و نحن آل ابراهیم.
(كافى، ج 1، ص 206، ح 3 ; نورالثقلین، ج 1، ص 491، ح 303 ; تفسیر عیاشى، ج 1، ص 248، ح 160)

این هم دلیل دیگر بر اثبات امامت


جواب پنجما:

شما گفتید پیامبر فقط در ابلاغ وحی معصوم هستند

پاسخ اول:

با استناد به آیه تطهیر اثبات میشود كه پیامبر از هرگونه خطا و اشتباه و گناه مصون هستند

پاسخ دوم:

«و ما آتاكم الرسول فخذوه و ما نهاكم عنه فانتهو»

یعنی: هر چه از سوی پیامبرتان آمد، آن را بگیرید و قبول کنید. و از آنچه شما را باز داشت بازایستید

اگر پیامبر كلا معصوم نباشند پس اشتباهاتی دارند و ممكن ما را از چیزی نهی كنند كه نباید نهی كنند و ما حرف رسول رل گوش میدهیم و منحرف میشویم

آیا این درست است؟؟؟